Obsah studia Školy empatie

Jednoletý základní kurz

„Celostní koučing osobního rozvoje“

Jedná se o jednoletý trénink, který kombinuje dovednosti pro zdravé hranice, osobní odolnost a energii, osobní rozvoj, komunikační a vztahové schopnosti, vůdcovské a základní poradenské dovednosti, péči o sebe a samoléčbu.

Tyto dovednosti spolu úzce souvisejí a jsou rozvíjeny přes sebe-uvědomění, sebe-transformaci a rozpoznání vlastních hranic. Na jejich rozvoj využíváme nástroje psychofonetiky, metodické empatie, pozorování duše a teoretický základ pro usnadnění vhledu. Vedení jiných lidí a sebe sama vyžaduje tytéž schopnosti.

Transformujeme životní výzvy na příležitosti pro osobní rozvoj, moudrost a vůdčí schopnosti.

Studenti poznávají a osvojují si dovednosti a techniky vedoucí k tomu, že postupně převezmou do vlastních rukou odpovědnosti za svůj osobní rozvoj, které ještě nepřevzaly. K tomu je potřeba rozpoznat tyto oblasti a vstoupit do nich vědomě. Během prvního roku si studenti osvojují vlastní vzdělávací a terapeutický proces.

Cílem je sebepoznání, rozpoznání příčin a souvislostí vlastního chování a emocí – a obzvlášť možností, jak toto změnit požadovaným způsobem. Součástí může být osvobození od závislostí, depresí, úzkostí, chronického vyčerpání, fyzických příznaků onemocnění a podobně. Pracuje se i s psychosomatickými souvislostmi a se všemi aspekty duše i těla.

Více o psychofonetice

Zaměření seminářů

Seminář 1.1: Základy psychofonetiky

Seminář 1.2: Sebeuvědomění a péče o sebe

Seminář 1.3: Sebe-management a metodická empatie

Seminář 1.4: Metodická empatie, empatické lídrování a osobní rozvoj

Seminář 1.5: mentorské dovednosti

Seminář 1.6: Koučink a poradenské dovednosti

Obsah a zaměření 1. ročníku

Budeme se věnovat tématům z následujících oblastí. Tato témata budou nakombinované do jednotlivých seminářů podle jejich zaměření.

Životní události a výzvy

Metodicky typické situace a výzvy, kterým člověk čelí v životě, avšak z úplně jiného pohledu, než jak to je obvyklé: z pohledu vnitřní dynamiky duše.

  • Vztahy,
  • vnitřní děti,
  • konflikty,
  • management hněvu a reakce,
  • projekce,
  • strachy a úzkost,
  • rozhodování v životě,
  • prokrastinace a bloky vůle,
  • poslání a povolání,
  • psychosomatika, imunita, únava,
  • vděčnost, vyživování duše,
  • integrita,
  • spolehlivost a pravdivost.

Psychofonetické procesy

Psychofonetické procesy jsou způsobem napojení se na vnitřní dynamiku člověka – a také způsobem doprovázení přes dynamické dění uvnitř lidské duše na základě empatie, intuice, imaginace a inspirace.

  • Fenomenologie zkušeností: vnímání, gesta, vizualizace a hlásky
  • Sekvence průzkumu, posílení a získávání zdrojů
  • Překonávání reakcí – explozivní reakce
  • Překonávání reakcí – implodované reakce
  • Přivlastnění projekcí
  • Vnitřní dítě – léčení vzpomínek
  • Zotavení ze zneužití
  • Zotavení ze závislostí
  • Proces rozhodování

Metodika

Základ metodiky tvoří metodická empatie, která vytváří elementární způsoby chápání různých aspektů člověka a uvědomění si v jakém stavu se právě nachází.

  • Přivítání a pozvání – hluboké empatické odpovědi
  • Organizační dovednosti – sumarizace problému
  • Dovednosti zosobnění – výzva jako aktivace hlubší vůle
  • Dovednosti uzavření – aktivace vůle k řízení
  • Přání – porozumění, klasifikace, vykonatelnost a použitelnost přání
  • Paralelní procesování – postarání se o sebe v průběhu doprovázení, koučingu nebo i jiných aktivit
  • Dovednosti sebeempatie.

Dovednosti lídra a mentora

Aplikace sedmi podmínek duševního a osobního rozvoje na problematiku leaderství a vnitřní autority.

  1. Sebeopečování – odpovědnost za vlastní tělesné a duševní zdraví a pohodu na základě vlastní intuice.
  2. Empatické leaderství – vidět ostatní z jejich vlastního pohledu – závazek k empatii
  3. Uznání sebe sama – k vnitřnímu životu přistupujeme jako ke skutečnosti
  4. Hledání hranic – uznání subjektivních reality každého člověka včetně své vlastní, nastavení zdravé a rovnovážné hranice
  5. Tvorba odpovědných a pravdivých rozhodnutí a konání na jajich základě
  6. Vděčnost a ocenění
  7. Konzistentnost v naplňování všech těchto podmínek ve vzájemné souhře

Teoretický základ

  • Povaha člověka a jeho vývoj
  • Vnitřní fungování duše
  • 12 smyslů člověka
  • 4 kanály vnímání neviditelné vnitřní reality
  • Proč jsou prahy a překážky přítomné v životě
  • Transformace duševních sil do schopností vnímání
  • Struktura psyché: duše jako metabolický systém zkušeností
  • Vnitřní a vnější hranice duše
  • Etické principy psychofonetiky
  • Psychosofie

Aktivity v rámci kurzu

  • vyzkoušení metod v akci,
  • práce ve dvojicích – trénování postupů,
  • práce v malých skupinách mimo semináře,
  • trénink s veřejností a supervize,
  • rozšiřující workshopy: chirofonetika, terapie uměním.

CO STUDIEM ŠKOLY EMPATIE ZÍSKÁTE

Základní ročník je náročným tréninkem. Budete rozvíjet své latentní schopnosti a vnímání ve svém těle a své duši novým způsobem, tak – abyste dosáhli neobvyklé hloubky empatie. Získáte čerstvé a živé koncepty, které Vám poskytnou jasnější chápání zkušeností ve skupinové a osobní praxi.

Základní ročník si klade za cíl zvyšování dovedností pro osobní, sociální a profesní rozvoj lidí přes rozšířené vnímání a chápání vnitřního i vnějšího světa. Jedná se o trénink, v němž se posunete osobně či profesně na vyšší úroveň efektivity, udržitelnosti a tvořivosti, a také se můžete stát přínosnými mentory pro ostatní, kteří usilují o to samé.

  • Začnete se učit používat silný nástroj psychofonetiky a metodické empatie v každodenním životě.
  • Vaše schopnost sebeuvědomění se podstatně prohloubí a získáte více porozumění sebe sama.
  • Kurz umožňuje osobní transformaci a rozvíjet své dovednosti a kompetence tak, abyste byli nápomocní ostatním v jejich vlastním osobním rozvoji.
  • Získáte hluboké povědomí o povaze lidské bytosti a světě prostřednictvím poznatků o antroposofii a psychofonetice.
  • Budete používat práci s tělem, slovní a umělecké sebevyjádření, abyste prohloubili a rozvíjeli svůj potenciál.
  • Na konci kurzu budete schopni efektivně zpracovat životní výzvy pomocí sebe-terapeutických psychofonetických procesů – rozvíjet se a růst skrze tyto výzvy.